Sydney

20 december 2019 - Sydney, Australië

Twee en half uurtjes vliegen, brengt ons van Cairns naar Sydney. In de afgelopen 11 dagen hebben we ruim 2200 km afgelegd, zijn we aardig geacclimatiseerd en zijn we klaar voor een nieuw avontuur!

Gistermorgen vroeg werden we door een busje opgehaald voor onze boottrip naar de great Barrier Reef.

Onderweg wat regen maar op zee niets, weinig golven dus genieten van de tocht! Na anderhalf uur varen leggen we aan op een groot ponton, we gaan als eerste met een soort semi-onderzeeboot het koraal van dichtbij bekijken! De zee biologe was al helemaal enthousiast geworden, afgelopen maandag, met volle maan had het koraal baby’s gemaakt 😃 Één keer per jaar onder de meest gunstigste omstandigheden gebeurd dit! Zelf zagen wij er niets meer van maar dat het water ietswat minder helder en daarom beetje melkachtig was hoorde daarbij. We zagen enkele schildpadden voorbij zwemmen en genoeg verschillende kleine en grote vissen.

Na een lekkere lunch zijn Selma en ik gaan snorkelen. Omdat er in dit jaargetijde gevaarlijke kwallen in het water voorkomen moeten we een stingerpak aan! Van top tot teen ingepakt het water in! 😂Best nog een uitdaging om met wat golfslag te blijven genieten van alles wat je ziet! Schitterend om gezien te hebben! Op de terug weg hadden we best last van wat ruwer weer, de spuugzakjes werden overal uitgedeeld maar wij hebben ze gelukkig niet nodig gehad!

‘S-avonds op het park, onze laatste maaltijd in Queensland gehad, eindelijk eens een heerlijke salade op het menu! 🤗

Marc is inmiddels met zijn tweede vlucht bezig en zal over ongeveer 10 uur hier zijn.

Onze zus en haar familie staan ons op te wachten! 6 jaar elkaar niet gezien en toch lijkt het alsof het gisteren was ☺️

1. Frans:
    21 december 2019
    Geweldig, wat een heerlijke tijd. Marc is ondertussen ook aangekomen dus met z’n vieren weer verder🙏
    Groeten en fijne kerst, Frans
  2. Gees:
    21 december 2019
    Lijkt me geweldige reis , leuk verslag. Fijne feestdagen met z'n allen🌲🥂
  3. Koos:
    22 december 2019
    Super fijne dagen en tijd daar samen