Marc is er!

23 december 2019 - Mona Vale, Australië

Wekker gaat af om 6 uur, Marc komt bijna aan op Sydney luchthaven! Bijna twee weken geleden dat we vertrokken, ik kan niet wachten om hem te zien 😍

We rijden terug over de Sydney brug dan beseffen we echt dat we weer terug zijn in Sydney! Emoties stromen door ons heen! We hebben een huis gehuurd in Mona Vale, op de noordelijke stranden waar we zelf gewoond hebben, zo’n 15 jaar geleden. We drinken koffie in het dorp en rijden daarna naar onze oude straat en huis. Het staat er nog, een nieuw verfje aan de buitenkant maar zo herkenbaar! En weer zijn we emotioneel! ☺️ We gaan gauw door naar het strand. Het is hier koud voor de tijd van het jaar maar voor ons niet 😃 we duiken de zee in! Na een paar uurtjes strand maken we ons op voor een Aussie bbq bij mijn zus. Harvey heeft de grootste T-bone steaks op de kop getikt en we genieten van elkaar en het eten. Zondag brengen we een dag door met onze ‘oude’ vriendin Monique van toen en haar man Marco. Monique is in Nederland geboren en woont al sinds 1980 in Australië maar als ze Nederlands kan praten, is zij even ook weer even terug in tijd! We pakken de bus om 9 uur naar Manly, een trip van ongeveer een uur. Daarna op de Ferry naar Sydney city. Er staat veel wind en het is bewolkt maar er is gelukkig geen rook van de bosbranden. Aankomen vanaf het water in de stad is geweldig, een half uurtje varen en daar is om de hoek dan opeens het opera house en de brug, de iconen van Sydney! We lopen heerlijk langs alle bekende straten en drinken koffie in de Rocks. Daarna onder de brug door naar de tram, een nieuwigheid in de stad! Met de tram/light rail stukje door stad naar Darling Harbour en  gedeelte van de haven waar ze de afgelopen jaren veel nieuwe gebouwen hebben neergezet. Ook gedacht aan openbare ruimte en het park daarbij is geweldig. Jong en oud heeft een geweldige plek midden in een miljoenen stad!

Na weer een stukje varen met de Ferry nemen we een snelbus terug naar Mona Vale. Pa heeft een dag doorgebracht met Cathy, de stad heeft hij al genoeg gezien! 😃 ‘savonds zijn we bij Monique en Marco uitgenodigd voor diner. Gelukkig hebben we diverse Hollandse lekkernijen en souveniertjes bij ons om ze te bedanken voor een fantastische dag!

Vandaag staan Marc en ik om 6 uur op, we hebben met Monique en een vriendin afgesproken om te gaan wandelen! Gisteravond leek het zo’n goed idee om mee te gaan ☺️nu is het vooral vroeg. 😂 In Mona Vale wordt er al jaren vroeg gezwommen en gewandeld langs het strand! Om 6:30 gaat er een groep het water in en zwemmen een  kilometer in zee. Wij gaan met de wandeling mee. Langs de rotsen naar het volgende strand en daar weer terug! Een uurtje flink doorstappen, kuitenbijtertjes zijn het hier die heuvels. Mooie uitzicht op onze oude straat en stukken waar we Bruno, onze hond uitlieten.

Na terugkomst komen Selma en Pa ook naar het strand en nemen we een heerlijk ontbijt! Heel gewoon in Australië om buiten de deur te ontbijten! Voor ons pas de tweede keer anders groeien we dicht!

Harvey is ziek geworden vannacht dus we gaan er vandaag alleen op uit en nemen Brendan mee. We rijden naar Palm Beach, laatste stop op de noordelijke stranden. We klimmen naar de vuurtoren. In een tijd van 13 minuten omhoog heeft Marc totaal geen last van een jetlag! Selma en ik doen er iets langer over! 🤣

Van boven af heb je de mooiste uitzichten maar vandaag bewolkt en we zien daardoor minder ver! Brendan hebben we een kerstkado toegezegd dus er moet geshopt worden! Iedereen is er te vinden lijkt wel 🤣 niets anders dan in Nederland zo net voor de kerst!

Vanmiddag nog even langs Bayview. (onze hondenstrandje) gereden, wederom herinneringen opgehaald en Marc dook het water nog even in!

Vanavond thuis gegeten met Cathy en Brendan, Harvey is nog ziek. We hebben goede pie’s gevonden, pa is daar gek op. Morgen zou het kunnen regenen zeggen ze, zou voor ons vis en boot uitje niet leuk zijn maar de brandweer kan wel wat water gebruiken, er zijn ontzettend veel bosbranden bij gekomen en er wordt met man en macht gewerkt om ze te blussen! Het is nog steeds op grote afstand van ons, dus we merken er niets van, maar het is eeuwig zonde van alle mooie gebieden!

1. Veronica en Jan Deumers:
    23 december 2019
    Hoi, wij horen steeds maar dat het in Australië record heet is en Sydney in brand staat. Gelukkig dat jullie er niet direct last van hebben. Leuk verhaal. Wens Cathy, Harvey en Brendan een goed kerstfeest en een mooi nieuwjaar namens ons toe. En jullie vakantievierders natuurlijk ook een Merry Christmas and a happy New Year. Veel plezier allemaal.
  2. Ans:
    24 december 2019
    Mooi verhaal Francis! Brendan had ik op de foto’s bijna niet herkend als hij niet zo veel op zijn vader zou lijken! Ik wens jullie ook fijne feestdagen en alle goeds voor 2020! Geniet ze!
  3. B&B:
    24 december 2019
    Heel gezellig geschreven Francis!!
    Alles op deze reis komt voorbij.
    Emoties, rust gezelligheid met vrienden en familie , indrukken.
    Fijne kerstdagen met elkaar en iedereen de beste wensen voor 2020. Geniet van elkaar. Tot in Januari. Veel liefs van uit het druilerige Holland. ❤️Bob& MamX
  4. Francis:
    25 december 2019
    We maken nieuwe herinneringen en genieten van alles! Tot gauw in het nieuwe jaar 😘
  5. Frans:
    24 december 2019
    Hartstikke leuk om jullie verhalen te lezen. Jullie genieten met volle teugen, leuke foto’s ook. Prettige kerst en nog heel veel plezier daar.
    🍷Frans
  6. Francis:
    25 december 2019
    Net als onze kerst daar met jou, op het strand doorgebracht! Brings back memories 😘
  7. René:
    24 december 2019
    Leuk dat jullie zo genieten van de vakantie en memory lane. Karin en ik moeten ook maar eens gaan plannen.😁
  8. Francis:
    Echt de moeite waard!
  9. Gees:
    24 december 2019
    Mooi verhaal Francis, wat fijn om zo herinneringen te beleven en wat een mooie reis
  10. Jacqueline:
    25 december 2019
    Wat een gave dingen maken jullie mee! Geniet er nog van met elkaar en Merry Xmas🎄🎄 liefs Rick, Jacqueline, mats en liva