On the road again!

26 december 2019 - Jindabyne, Australië

We hebben afscheid genomen van de familie en van Monique en zijn weer op weg! 500 kilometers vandaag te gaan van Mona Vale naar Jindabyne in de Snowy Mountains!

Dinsdag beginnen we met koffie op het strand, we komen toevallig onze oude buurman Steve tegen en halen herinneringen op! ☺️ Daarna hebben we een dagje bij Narrabeen Lake doorgebracht. Daar hebben we kajaks en sup boards gehuurd! Harvey was iets opgeknapt maar bleef toch maar aan de kant en heeft met Pa gevist.

Ze hebben een paar kleine visjes gevangen, voor de grote hebben we denk ik te veel lawaai gemaakt. 😃

Brendan in kajak en Marc op de Sup hebben een lekker stuk gepeddeld rond een eilandje, ze gingen aardig gelijk op qua snelheid! De zussen deden het wat rustiger aan 😎

‘s Avonds hebben we pannenkoeken gebakken met z’n allen.

En toen was het 1ste kerstdag!

We waren vroeg wakker, om 9 uur zaten we in de auto, sightseeing in de buurt en door National park Ku-ring-gai-chase naar Westhead lookout.

Mooi uitzicht over de noordelijke stranden!

Op terugweg dachten we koffie te gaan drinken maar toen beseften we dat ook hier op kerstdag alles toch wel dicht is ☺️

Dan maar wat vroeger naar Cathy en family! Brendan zat al te wachten totdat hij eindelijk de kadootjes uit mocht pakken! Kinderen vieren hier natuurlijk kerst en niet Sinterklaas!

Na een heerlijke lunch zijn we op de foto gezet. Voor het eerst sinds we in 1971 terug naar Nederland gingen, waren de zussen bij elkaar in Australië! In Nederland hebben we in 2013 de laatste familie foto gemaakt en we zijn natuurlijk allemaal niet ouder geworden 🙃maar we weten nooit wanneer we elkaar weer zien! Daarna gauw omkleden en naar het strand! Kerst in je bikini 😎😎 Wat een golven stonden er! Netjes tussen de vlaggen en bij de strandwachters, wat ook echt nodig was. Niet te vergelijken met de stranden en golven bij ons in Nederland! De stroming is zo heftig, je wordt al onderuit getrokken als je nog maar tot je knieën in het water staat!

Na ongeveer 2 uurtjes weg van het strand, de zon schijnt hier zo fel, we moeten er op tijd uit voordat we verbranden 🥵 Bij de surfclub aan het strand douchen en omkleden, heel gewoon hier dat alles voor iedereen gratis en vrij toegankelijk is!

Bij Cathy weer gegeten want ook dat is kerst 😋

En dan is het tijd, onze laatste nacht in Sydney, we zijn wederom vroeg wakker en pakken de auto in! Met een ontbijt bij de surfclub sluiten we ons bezoek aan Mona Vale af. We houden ons groot met gedag zeggen, we will meet again, alleen wanneer? ☺️

1. Angela:
    26 december 2019
    Super gave foto’s 😍 Jullie hebben een heerlijke tijd gehad in Sydney/Mona Vale 🥰 Prachtig om Kerst te vieren op het strand. Hele fijne reis vandaag! We kijken uit naar nog meer mooie foto’s! Xxx
  2. Ans:
    26 december 2019
    Mooi verhaal weer en wat beleven jullie veel! In 1985 ben ik samen met Jenny McLean ook in Jindabyne geweest. Erg mooi daar. Daar mijn eerste echte grote dikke slang op de weg gezien. We hadden ons alleen heel erg verkeken op de duur van de reis ivm alle haarspeldbochten en gravelroads. Hopelijk gaat jullie dat beter af! Veel plezier nog! 🙋🤓
  3. Francis:
    26 december 2019
    De wegen zijn nu geasfalteerd en vrij recht allemaal. Blijft een lange afstand maar met airco in de auto goed vol te houden!
  4. Gees:
    Mooie foto's, leuk verslag😀
  5. Victor:
    27 december 2019
    Mooie momenten - en mooi geschreven. Leuk om te lezen!