Laatste dagen!

9 januari 2020 - Hobart, Australië

Rond 18:00 rijden we Bicheno binnen en besluiten we om een restaurant te zoeken. Als eerste zien we een Italiaan, dat doen we dan ook gelijk. Het blijkt een prima zet, er is nog één tafel over en na ons worden de mensen weggestuurd. We krijgen na al deze weken niet echt de hoogte van de etenstijden. Soms is 18:30 in de ene plaats al veel te laat en ergens anders weer te vroeg!

Dinsdag gaan we op zoek naar een goed visplekje en strandje. We zien er verschillende maar na heel wat heen en weer rijden blijkt er geen mogelijkheid om hengels te huren! Inmiddels ontstaan er donkere wolken boven ons, zakt de temperatuur naar 16 graden en besluiten we niet meer te gaan zwemmen maar naar een wildlife opvang te gaan. Alle dieren hier zijn gewond of als wees binnen gebracht. Hier zien we voor het eerst de Tasmanian Devil. Wat een grappig beest is het eigenlijk! We voeren enkele kangoeroes en zien diverse andere inheemse beesten.

Woensdag hebben we een flink stuk te rijden, we gaan via het noorden naar het Cradle mountain gebied in. Een totaal ander landschap zien we, veel groen, veel bergen, heel veel haarspeldbochten 😃

Soms denken we dat we alleen op de wereld zijn, niemand die we tegen komen! En dan is het hier dus zomer en het drukste seizoen van het jaar! Maar met een land zo groot als Denemarken en maar 500.000 inwoners is het wel te verklaren!

We hebben een overnachting in Tullah. Daar blijkt voor het eerst dat we een Airbnb geboekt hebben die totaal niet overeenkomt met wat de advertentie aangeeft. Bijvoorbeeld:

Locatie aan het meer maar we moeten 10 minuten rijden met de auto 😱

Het huis blijkt erg verouderd te zijn en er zijn veel gebreken! Gelukkig hier maar 1 nacht!

De volgende ochtend vertrekken we vroeg verder, we stoppen regelmatig bij mooie plekjes en zijn op tijd in Hobart! Het is inmiddels 30 graden hier en we gaan nog even naar het strand! Onze laatste duik, onze laatste diner en onze laatste nacht hier in Australië!

Het zit er bijna op!

Na 5 weken (voor Marc, 3 weken) vliegen we morgen terug naar Nederland! Ab vliegt naar Sydney voor zijn laatste week met Cathy en haar gezin.

Bloed, zweet en tranen! 👍🏼😅😂We hebben alles meegemaakt met elkaar! Een reis om nooit te vergeten!

1. Veronica en Jan Deumers:
    9 januari 2020
    Geniet ook van de reis terug. Bedankt voor de blog. Het was een plezier om jullie te volgen
  2. Gees:
    9 januari 2020
    Blijft genieten. Wens jullie goede terugvlucht en Ab nog een hele fijne week
  3. Fam. Radstake:
    9 januari 2020
    We wensen jullie na deze geweldige reis een goede vlucht terug. Ab nog een fijne week gewenst. Bedankt voor jullie prima verslag
  4. Victor:
    9 januari 2020
    Top om jullie avonturen te kunnen volgen - wat n reis! 👌