Cairns

18 december 2019 - Cairns, Australië

Cairns, de laatste 300 km van onze eerste reis.

Het landschap verandert van droogte naar tropisch groen.🌴

We krijgen zowaar een regenbui onderweg! Even zakt de temperatuur van 32 naar 27 graden.

We hebben twee heerlijke dagen in Rollingstone gehad. Uitstapje gemaakt naar little crystal creek en Paluma state lake. Hier wordt al het water opgeslagen voor Townsville, de derde stad van Queensland. Het is zomer dus waterpeil is laag, de beekjes, watervallen zijn droog maar Selma en ik vinden toch een pool waarin we kunnen zwemmen! Het is 09:00 en heerlijk verkoelend!

Het is hier wel een uitdaging om eten te scoren. Het caravanpark heeft alleen drinken, café en bar is alleen in dit seizoen op zaterdagavond geopend dus dat missen we! Op Google gezocht en de eerste avond terecht gekomen bij fishermen landings restaurant! Fijn, wij er om 6 uur heen, ze gingen al bijna sluiten 😂 konden nog net fish and chips bestellen, geen steak, geen 🍔

Pa moest dus ook aan de vis en hoewel hij ze graag 🎣 vangt, eet hij ze bijna niet! “Best aardig” was het na afloop! De volgende avond op zoek naar beters! Het Rollingstone Hotel: we konden er geen koffie of thee krijgen maar wel T-bone steak met zelfs een salade erbij! Vanmiddag op tijd in Cairns aangekomen, we zijn met de skyrail de bergen in geweest! Het regenwoud begint hier en het was even heerlijk uitwaaien bovenaan. We zitten nu de laatste twee nachten op een park, hiervandaan vertrekken we morgen met een bus naar Port Douglas om daar op een boot naar de Great Barrier Reef te stappen! We zijn erg benieuwd hoe het koraal en de vissen zijn! Onze snorkels liggen klaar! We gaan weer de goede kant op met onze verkoudheden, vaders heeft nergens last van, Selma alleen nog bij het opstarten en Francis, gewoon lekker rustig zonder stem 🤣 De hittegolf die over Australië trekt is in het zuiden en niet bij ons, hier mogen wij het gewoon met 32 graden doen 😎😎 prima uit te houden dus!

1. Marc:
    18 december 2019
    Klinkt heerlijk allemaal! Heel veel plezier op het outer reef! Tot over een paar dagen! x
  2. Francis:
    18 december 2019
    Laatste volle dag! We wachten met smart op onze 4de reisgenot!
  3. Angela:
    18 december 2019
    Heel gaaf 😍 Wat een gave foto’s hebben jullie! Heel veel plezier op het Reef! Hopelijk een rustige zee waar je geweldig kunt snorkelen 😄 Geniet ervan!
  4. Fam. Radstake:
    18 december 2019
    We moesten ook nog de groetjes overbrengen van T on en Paula de Haan. Ziet er allemaal prima uit.Tot ziens maar weer.
  5. Francis:
    18 december 2019
    Heel fijn! Groetjes terug! We vermaken ons hier prima!
  6. Ans:
    18 december 2019
    Heel mooi weer allemaal! Fijn dat het qua gezondheid weer iets beter gaat. 😘😘😘🙋🤓
  7. Hein:
    18 december 2019
    Goed te lezen dat het "slechts" 27 graden is! Hier op het nieuws alleen maar berichten over hittegolven bij jullie! Goed insmeren en petje op :)! Heel veel plezier!
  8. Victor:
    20 december 2019
    Mooie verhalen - jullie hebben al een hoop gezien!
    Zo verder met zijn vieren, super! Geniet van een mooie tijd daar!
    Groetjes