Tasmanië

6 januari 2020 - Hobart, Australië

We zijn nu vier dagen in Tasmanië, wat een verschil met het vaste land van Australië. De temperaturen rond de 22 graden met veel wind. Groener landschap en zover geen dreiging van bosbranden!

We arriveren op Hobart en nadat we weer een huurauto hebben opgehaald, dit keer een Mitsubishi Outlander rijden we naar Mount Wellington. De top van de berg ligt in de wolken, het is dan ook koud boven 😃

Na wat rond gelopen te hebben zoeken we ons huisje op. In het buitengebied van Hobart ligt de Cottage. We worden welkom geheten door de eigenaresse met vers gebakken brood, jam en kersen alles van eigen boerderij.

We genieten ervan en maken plannen voor de volgende dagen.

Zaterdag gaan we vroeg op pad om met een hop on hop off bus mee te gaan, we hoppen off bij de haven en struinen over de wekelijkse markt, stappen weer op voor een rondje stad. ‘S avonds gaan we uiteten, aangeraden is de plaatselijke RSL club. Een clubhuis voor dienende soldaten, veteranen en hun familie. Het eten is gewoontjes maar de sfeer erg gemoedelijk en saamhorig. Om 19:00 wordt één minuut stilte gevraagd voor alle Australische gevallenen van elke oorlog. Lest we forget! Kippenvel momentje ☺️

Zondag rijden we naar Port Arthur op een uurtje afstand. Port Arthur was vanaf 1833 een voormalige gevangenis voor Britse veroordeelden. In 1877 sloot de gevangenis. Sinds 2010 is het Unesco erfgoed en wordt het beetje bij beetje gerestaureerd.

Einde van de dag rijden we naar Triabunna aan de oostkust, van hier gaan we de volgende morgen met de ferry naar Maria Island.

Het eiland is een nationaal wildlife opvanggebied met historische ruïnes van de Britse gevangenissen.

Het eiland ligt vol met uitwerpselen van wombats maar we zien er maar één ☺️

Selma, Marc en ik huren mountainbikes en fietsen naar mooie plekjes. We klimmen de kliffen omhoog en keren terug om weer een ander gebied te verkennen.

Ab is wat rond gaan lopen en heeft  een goed plekje gevonden om eindelijk zijn boek eens te lezen. Het eerste leesmoment van deze vakantie, we hebben het maar druk 😂😂

Met het boottochtje terug sluiten we deze mooie zonnige dag af. De komende twee dagen zitten we in Bicheno aan de kust en hopen we wat te kunnen vissen en snorkelen!

1. Ans:
    6 januari 2020
    Mooie natuur zo te zien; heel anders weer. Mooie foto’s hoor! Geniet er nog even van! 🙋🤓
  2. Angela:
    6 januari 2020
    Prachtige natuur daar! :) Erg fijn dat jullie geen last hebben van de branden. Geniet nog van jullie laatste week!
  3. Mirjam Polman:
    6 januari 2020
    He wat jammer, 22 graden maar, koud zeg😆!
    Afkicken voor jullie.....
    Ziet er prachtig uit daar, geniet er nog van🤠
  4. Marjan Dijkhuizen:
    7 januari 2020
    Wat een geweldige foto's, die kliffen daar ook 😍 wel fijn om te horen dat jullie geen last hebben van de branden, heb tussen het verhuizen door wel paar keer aan jullie gedacht. Genieten daar💋
  5. Fam. Radstake:
    7 januari 2020
    Weer een heel stel mooie foto's. Fijn dat de temperatuur gezakt is daar. Kan er over meepraten omdat ik vroeger in Nw. Guinea heb gezeten. Groetjes van alle bekenden waarvan in het bijzonder Helena.
  6. Frans:
    7 januari 2020
    Mooie foto’s weer, krijg zo wel erg veel zin in vakantie🤪