Happy New Year 🍾

3 januari 2020 - Melbourne, Australië

Voordat ons verhaal verder gaat, met ons gaat alles goed! We checken elke dag de websites voor de bosbranden.
Gelukkig zijn de bosbranden nog steeds niet waar wij zijn, we lijken er steeds net voor te zitten en de andere kant op te gaan! Het is wel verschrikkelijk wat er allemaal gebeurd! 😢

In Port Fairy aangekomen is de temperatuur gezakt naar 24 graden, we komen weer helemaal bij! We zijn uitgenodigd voor het diner bij Jenny en Jeffrey, de vrienden van Selma. Hun zoon James is thuis met de feestdagen en ook een stel fietsvrienden zijn er. Het is een gezellige avond met leuke gesprekken over de Nederlandse en Australische gewoontes en reisbelevenissen.

Oudejaarsdag ontbijten we in een café met uitzicht op zee, we rijden naar een nationaal park waar we nog meer emu’s zien en wallaby’s. ‘S-middags maken we een wandeling naar de vuurtoren met Jenny, James en vrienden! Steve, hun fietsmaatje is een reisleider in Melbourne en weet ons ook alles te vertellen over dit gebied!

We eten met ons viertjes en maken ons op voor oudejaarsavond. Helaas geen oliebollen en appelflappen dit jaar, deze missen we nu wel een beetje ☺️

In Port Fairy wordt er een goeden doelen optocht gehouden ter afsluiting van het oude jaar, het hele dorp loopt uit. Jong en oud doen mee en we zwaaien naar iedereen 🤗

We gaan na afloop nog wat luisteren naar een plaatselijk bandje en dan lopen we terug naar het huis van J&J

Daar druppelt iedereen weer binnen en tellen we af! 🍾 Met een bescheiden vuurwerkshow begint hier 2020 🎆

Wat bijzonder om hier te zijn met elkaar en het nieuwe jaar in te luiden!

Rond 1 uur nemen we afscheid en rijden we terug naar ons motel.

Nieuwjaarsdag trekken we weer verder en beginnen we aan onze tour langs de great Ocean Road.

De een na de ander mooi uitkijkpunt komt voorbij. We stoppen regelmatig en kijken onze ogen uit! In de ochtend nog wat bewolking maar al gauw zijn de blauwe luchten er weer! Mooi contrast met de kalkstenen kliffen! Onze eindbestemming voor nieuwjaarsdag is cape Otway. We vinden ons cottage als we over een heuvelachtig onverhard weggetje rijden. We hebben drie keer een aanloop nodig om de steile helling naar ons huisje op te komen.

We hebben een huisje met views! Middenin een natuurgebied en als we na een echt Aussie bbq een avondwandeling gaan maken komen we ze tegen: veel Kangaroes en Wallaby’s, het verschil Kangaroes hebben één kleur en wallaby’s hebben meerdere kleuren!

Bij de eucalyptus bomen staren we omhoog en daar zien we de koala’s zitten! Wat zijn ze toch gaaf in het wild!

Woensdag besteden we aan het laatste deel van de great ocean road. Op Apollo Bay strand maken wij onze nieuwjaarsduik, heerlijk fris het nieuwe jaar in 😎

In Melbourne aangekomen stappen we op de tram en eindigen we in St Kilda een trendy buitenwijk aan het strand. Daar eten we een pizza in een strandtent.

We slapen in een hotel op Melbourne luchthaven, hier eindigt het derde deel van onze reis! Vrijdagochtend vliegen we naar Tasmanië, onze laatste week gaat in!

1. Ans:
    3 januari 2020
    Mooi reisverhaal weer en wat zien en doen jullie veel! Veel plezier op Tasmanië! Geniet er nog van, want de tijd vliegt voorbij! 😘🙋🤓
  2. Fam. Radstake:
    3 januari 2020
    Fijn om weer wat van jullie te horen. Volgen hier de bosbranden met angst in ons hart. Maar gelukkig dat jullie ze kunnen voorblijven. Geniet nog aankomende week van jullie samenzijn en het prachtige land.
  3. Veronica en Jan Deumers:
    3 januari 2020
    Leuke foto s. En gelukkig zijn jullie NSW ontvlucht. Wij horen hier alleen maar horror verhalen. Veel plezier in koeler en groener Tasmanië.
  4. Gees:
    3 januari 2020
    Mooi verhaal weer. De nieuwjaarsduik daar is denk ik stukken aangenamer dan hier😉
    Nog een fijne week in Tasmanië
  5. Frans:
    5 januari 2020
    Wat een ellende met die branden, veel verdriet en verlies daar voor de locals. En wat goed dat jullie dit net voor blijven. Veel plezier op Tasmanië nog en tot ziens 👋🏻
  6. Simone:
    5 januari 2020
    Fijn alles goed gaat en dat jullie genieten.
    Ik moest na alle nare berichten hier over de branden effe checken of alles oké is. 😅
    Veel plezier nog met zijn allen.

Simone